Portada del llibre






Varios autores
Dario Villalba. El cos aïllat
Trobades amb la Col·lecció Martínez Guerricabeitia

Aquesta publicació reflecteix la mostra titulada Darío Villalba. El cos aïllat, organitzada pel Patronat Martínez Guerricabeitia de la Fundació General de la Universitat de València, entre març i juliol de 2006. Aquesta exposició reflexiona sobre el tractament que fa Villalba del cos humà, especialment del masculí, i la vigència de la seua temàtica en el món actual. Mitjançant una obra principal, L?espera i ratlles (1989), estudiem la tècnica i la temàtica d?aquest artista plàstic, tot buscant paral·lelismes en una selecció de les seues obres. Aquestes obres es distribuiran en dues seqüències temàtiques que dialogaran entre elles. D?una banda, buscarem els ecos de L?espera i ratlles en altres obres del mateix autor. Farem una «dissecció» o «deconstrucció» d?aquesta obra principal, tot traient-ne els elements iconogràfics que la constitueixen (l?home encongit; les ratlles amenaçadores que «apunyalen» el llenç; la repetició obsessiva de postures i rostres), i la tècnica amb què s?ha fet, tant aquesta obra principal com les obres complementàries que l?acompanyen, i amb les quals dialoga. Serà, per tant, un treball historicoestètic d?una obra d?art realitzat mitjançant imatges. La història de l?home de L?espera i ratlles contada amb imatges. De l?altra banda, estudiarem la manera en què Villalba treballa el cos masculí. El cos aconsegueix la categoria d?icona, d?objecte artístic sobre el qual Villalba reflexiona sobre la mort i la vida, el pas del temps, la malaltia, la bogeria, la solitud, l?aïllament, el rebuig, el sexe i tot allò que mitjançant el cos podem sentir i transmetre. El cos ens defineix, ens dóna nom i ens permet donar nom al que ens envolta. El cos és allò immediat, allò sensible i, al mateix temps, té un fons, una història oculta que aquest embolcall físic no ens deixa veure. Aquesta foscor, aquesta cosa transcendent, és el que Villalba trau en les seues obres d?art, per això són un vehicle de comunicació amb la nostra part més íntima, desconeguda i pròxima alhora.

València: Publicacions de la Universitat de València, 2006 · Catàlegs d'exposicions · 88 p. · 21 x 24 cm · rústica, butxaca · ISBN 978-84-370-6404-8 · 15 €

Comprar!
Comprar a Libelista


Portada del llibre






digital: Start-ups: explorant innovacions disruptives a Catalunya
Varios autores
(Publicacions URV, 2018) · 10 €

Portada del llibre






Paisajes Valencianos: Territorio Turístico
Varios autores
(Publicacions de la Universitat de València, 2017) · 144 p. · 20 €

Portada del llibre






digital: Gestes dels Comtes de Barcelona i Reis d'Aragó
Varios autores
(Publicacions de la Universitat de València, 2011) · 140 p. · 7 €

MÉS CONSULTATS


Portada del llibre






Barracas del litoral mediterráneo
García Esparza, Juan Antonio
(Publicacions de la Universitat de València, 2012) · 216 p. · 35 €

Portada del llibre






Historia de Afganistán. De los orígenes del Estado afgano a la caída del régimen talibán
Gomà Pinilla, Daniel
(Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona, 2011) · 330 p. · 38 €

Portada del llibre






What’s Fair? Young Europeans’ Constructions of Equity, Altruism and Self-interest
Dooly, Melinda
(Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, 2010) · 165 p. · 20 €

Portada del llibre






digital: The merchant vessel. A sociologycal analysis
Rodr¡guez-Martos, Ricard
(Universitat Politecnica de Catalunya. Iniciativa Digital Politecnica, 2010) · 0 p. · 9 €

Portada del llibre






Gramàtica amaziga
Múrcia Sanchez, Carles
(Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona, 2021) · 334 p. · 34 €

Portada del llibre






Els colors de la neu
Comellas Casanova, Pere;Junyent Figueras, M. Carme
(Eumo Editorial SAU, 2021) · 160 p. · 20 €